Az Egyesült Államok nem támogatja az Oroszország Ukrajna elleni agresszióját elítélő közös WTO-nyilatkozatot - tudta meg a Reuters.
Howard Lutnick, Donald Trump kereskedelmi miniszter-jelöltje kijelentette, hogy az Egyesült Államok kereskedelmi eszközökkel reagálhat az amerikai cégeket érintő európai ESG szabályozásokra. Az EU egyre nagyobb nyomás alatt áll, hogy átgondolja a versenyképességet gátló szabályozásokat, miközben az amerikai üzleti szektor aggodalmát fejezi ki a túlzott terhekkel szemben – írja a Bloomberg.
Az Európai Unió határozott választ ígér az Egyesült Államok által bevezetett acélvámokra. Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke kemény szavakkal bírálta Washington döntését, és ellenintézkedéseket helyezett kilátásba.
Donald Trump azzal fenyegette meg az Európai Uniót, hogy 10 százalékos vámot vet ki az uniós importra, ha Brüsszel nem hagy fel az amerikai technológiai vállalatokkal szembeni szabályozási lépéseivel. Az Európai Bizottság válaszul az amerikai szolgáltatóipart célzó ellenintézkedéseket fontolgat, miközben az uniós vezetők a gyors és határozott reakció lehetőségeit mérlegelik.
A Trump-adminisztráció által bevezetett új vámok és kereskedelmi korlátozások újabb feszültséget okoztak az Egyesült Államok és kereskedelmi partnerei között. Míg Kanada és Mexikó gyorsan reagált az intézkedésekre, Kína egyelőre visszafogottabb álláspontot képvisel, és óvatosan mérlegeli a lehetséges válaszlépéseket - jelentette a Bloomberg.
Az Európai Unió kész lenne fokozni az energiapiaci együttműködést az Egyesült Államokkal, különösen a cseppfolyósított földgáz importjánál, hogy elkerülje Donald Trump büntetővámjait. Franciaország azonban elutasítja az előzetes engedményeket, miközben az EU-ban vita zajlik arról, hogyan lehetne csökkenteni az orosz gázfüggőséget és fenntartani az energiapolitikai egyensúlyt.
A JPMorgan vezérigazgatója, Jamie Dimon pozitívan nyilatkozott Donald Trump elnök várható vámpolitikájáról. A bankár szerint a tervezett vámok bár inflációt okozhatnak, de a nemzetbiztonság szempontjából előnyösek lehetnek. Dimon véleménye szerint a vámok segíthetnek az amerikai érdekek védelmében és jobb kereskedelmi megállapodások elérésében - jelentette a CNBC.
Az Európai Bizottság a Kereskedelmi Világszervezethez (WTO) fordul, hogy megszüntesse a Kína által alkalmazott tisztességtelen és jogellenes kereskedelmi gyakorlatokat az intellektuális tulajdon védelme terén. A szintén kínai bíróságok általi, uniós szabadalmakra vonatkozó döntéseket a Bizottság a nemzetközi joggal ellentétesnek tartja.
Az Európai Uniónak ösztönöznie kellene a kínai autógyártókat, hogy több gyárat nyissanak az EU-ban, cserébe a kínai importált elektromos járművekre kivetett büntetővámok csökkentéséért - véli a Mercedes-Benz vezérigazgatója. Ola Källenius, aki egyben az uniós autóipari szervezet, az ACEA elnöke is, egy interjúban fejtette ki álláspontját a kínai-európai kereskedelmi vita kapcsán - közölte a Financial Times.
Kína szerint az Európai Unió külföldi támogatásokra vonatkozó szabályozása kereskedelmi és befektetési akadályt jelent, ami újabb vitát szít a két fél közötti kereskedelmi konfliktusban. A pekingi Kereskedelmi Minisztérium csütörtökön nyilvánosságra hozott vizsgálati eredményei szerint az EU szabályozásának „szelektív végrehajtása” különösen aggasztó.
A vezető német konzervatív politikus, Friedrich Merz, aki potenciális utódja lehet Olaf Scholz kancellárnak, új szabadkereskedelmi tárgyalásokat szorgalmaz az Egyesült Államokkal – írja a Reuters. A politikus szerint ez lehet a megfelelő válasz a szigorodó kereskedelmi feltételekre, amelyek Donald Trump esetleges újraválasztása esetén várhatóak. Az Európa és az USA közti szabadkereskedelmi megállapodás korszakos fejlemény lenne, de már vagy egy évtizede nem esett róla szó.
Az Európai Unió és Kína közötti kereskedelmi konfliktus újabb fejezetéhez érkezett: az EU a kínai e-autókra kivetett büntetővámok után most a WTO-hoz fordult a Kína által bevezetett uniós brandykre vonatkozó tarifák ügyében. A vita alapja az, hogy az EU szerint Kína nem tudta alátámasztani vámintézkedéseinek jogszerűségét.
A Stellantis és kínai partnere, a Leapmotor elvetették egy második elektromos járműmodell lengyelországi gyártásával kapcsolatos terveit. A döntés hátterében az Európai Unió és Kína között kiéleződő kereskedelmi feszültségek állhatnak.
Kína hétfőn panaszt nyújtott be a Kereskedelmi Világszervezetnél (WTO) az Európai Unió által bevezetett dömpingellenes vámok miatt, amelyek akár 43,5 százalékos terhet rónak a Kínában gyártott elektromos járművekre – írja a Politico.
Az Európai Unió szerdán jelentősen megemelte a kínai elektromos járművekre kivetett vámokat, ami feszültséget okozott a két gazdasági nagyhatalom között. Kína határozottan elutasította az intézkedést, és jogi lépéseket helyezett kilátásba - írja a CNBC.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A török kormány dömpingellenes vámokat vezetett be több országból származó acélimportra, elsősorban a hazai gyártók védelmében. A legmagasabb vámtételek a kínai termékeket érintik, de az orosz, indiai és japán acélbehozatal is drágul. A lépés a növekvő globális kereskedelmi feszültségek közepette született.
Főleg a tech papírok szenvedtek.
Nem csak kis ráncfelvarrásról van szó.
Az általános rossz piaci hangulat és a régiót elérő átsúlyozás áll a háttérben.
Az új amerikai nagykövet nem túl okosnak nevezte a tervet.
Az Európai Bizottság elnöke a háttérben fontos lépéseket tett.
A nagy- és kisüzemi főzdék képviselői elemezték a sörpiacot.
Mi érdemes tenni ebben a helyzetben?