Az Európai Bizottság a Kereskedelmi Világszervezethez (WTO) fordul, hogy megszüntesse a Kína által alkalmazott tisztességtelen és jogellenes kereskedelmi gyakorlatokat az intellektuális tulajdon védelme terén. A szintén kínai bíróságok általi, uniós szabadalmakra vonatkozó döntéseket a Bizottság a nemzetközi joggal ellentétesnek tartja.
Az Európai Uniónak ösztönöznie kellene a kínai autógyártókat, hogy több gyárat nyissanak az EU-ban, cserébe a kínai importált elektromos járművekre kivetett büntetővámok csökkentéséért - véli a Mercedes-Benz vezérigazgatója. Ola Källenius, aki egyben az uniós autóipari szervezet, az ACEA elnöke is, egy interjúban fejtette ki álláspontját a kínai-európai kereskedelmi vita kapcsán - közölte a Financial Times.
Kína szerint az Európai Unió külföldi támogatásokra vonatkozó szabályozása kereskedelmi és befektetési akadályt jelent, ami újabb vitát szít a két fél közötti kereskedelmi konfliktusban. A pekingi Kereskedelmi Minisztérium csütörtökön nyilvánosságra hozott vizsgálati eredményei szerint az EU szabályozásának „szelektív végrehajtása” különösen aggasztó.
A vezető német konzervatív politikus, Friedrich Merz, aki potenciális utódja lehet Olaf Scholz kancellárnak, új szabadkereskedelmi tárgyalásokat szorgalmaz az Egyesült Államokkal – írja a Reuters. A politikus szerint ez lehet a megfelelő válasz a szigorodó kereskedelmi feltételekre, amelyek Donald Trump esetleges újraválasztása esetén várhatóak. Az Európa és az USA közti szabadkereskedelmi megállapodás korszakos fejlemény lenne, de már vagy egy évtizede nem esett róla szó.
Az Európai Unió és Kína közötti kereskedelmi konfliktus újabb fejezetéhez érkezett: az EU a kínai e-autókra kivetett büntetővámok után most a WTO-hoz fordult a Kína által bevezetett uniós brandykre vonatkozó tarifák ügyében. A vita alapja az, hogy az EU szerint Kína nem tudta alátámasztani vámintézkedéseinek jogszerűségét.
A Stellantis és kínai partnere, a Leapmotor elvetették egy második elektromos járműmodell lengyelországi gyártásával kapcsolatos terveit. A döntés hátterében az Európai Unió és Kína között kiéleződő kereskedelmi feszültségek állhatnak.
Kína hétfőn panaszt nyújtott be a Kereskedelmi Világszervezetnél (WTO) az Európai Unió által bevezetett dömpingellenes vámok miatt, amelyek akár 43,5 százalékos terhet rónak a Kínában gyártott elektromos járművekre – írja a Politico.
Az Európai Unió szerdán jelentősen megemelte a kínai elektromos járművekre kivetett vámokat, ami feszültséget okozott a két gazdasági nagyhatalom között. Kína határozottan elutasította az intézkedést, és jogi lépéseket helyezett kilátásba - írja a CNBC.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A török kormány dömpingellenes vámokat vezetett be több országból származó acélimportra, elsősorban a hazai gyártók védelmében. A legmagasabb vámtételek a kínai termékeket érintik, de az orosz, indiai és japán acélbehozatal is drágul. A lépés a növekvő globális kereskedelmi feszültségek közepette született.
Az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi feszültségek várhatóan fennmaradnak, függetlenül a novemberi amerikai elnökválasztás kimenetelétől. Ezt a véleményt osztja több szakértő, köztük Carlos Casanova, az UBP svájci magánbank vezető közgazdásza is - számolt be a Cnbc.
Ukrajna felfüggesztette a Világkereskedelmi Szervezethez (WTO) benyújtott panaszát, amelyet amiatt tett, hogy Magyarország, Lengyelország és Szlovákia az ukrán gabonaexport további tilalmának meghosszabbításáról döntött – írja a Reuters az Interfax-Ukraine nyomán.
Az Egyesült Államok kormánya válaszintézkedést foganatosít, amennyiben a cseh parlament véglegesen megszavazza a digitális adó bevezetését - erősítette meg pénteken az államok prágai nagykövetsége.
Az argentin és brazil acél-,és alumíniumtermékek vámjának visszaállítását jelentette be hétfőn Donald Trump amerikai elnök.
Az amerikai pénzügyminiszter szerint "gyümölcsözőek" voltak a szerdán befejeződött tárgyalások Kínával.
Emelkedik az olaj ára kedden reggel az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi vita megoldhatóságához fűzött remények hatására.
Az utóbbi években ismét új lendületet vett a napenergia-piac, az erős verseny ugyanakkor komoly érdekellentéteket hozott a felszínre a világ legnagyobb napenergiapiaci hatalmak közt: az Egyesült Államok és az Európai Unió dömpingáras értékesítéssel vádolja a kínai cégeket, jelentős büntetővámokkal sújtva a kínai termékeket, melyre Kína a napelemekhez használt legfontosabb alapanyag importjának megsarcolásával reagált, odacsapva a külföldi gyártóknak. Miután azonban decemberben kifutnak az EU-s cégeket védő hatályos intézkedések, így a soron következő hetekben, hónapokban ismét reflektorfénybe kerülhet az EU-Kína konfliktus. Hiába azonban a keménynek tűnő vita, a napenergia népszerűsége várhatóan a következő években is töretlen marad.
Indokolatlan amerikai vámokról beszélnek.
Alaposan lefordultak a főbb kriptoeszközök a hétvégén.
Ez vár arra, aki tisztességtelenül vagy önkényesen vámokat vet ki az uniós árukra
Hasznos, gyakorlati, érthető.
De az amerikai cégek sem feltétlenül járnak jól.
Hol tart az AI-csata?
Egy biztos: az áthúzódó hatásban Virovácz Péter szerint nem bízhatnak.
Tovább erősödik a hazai fizetőeszköz?